Skip to main content

Google [Chrome] & Mozilla [Firefox]

Google නව වෙබ් ගවේශකයක් නිකුත් කිරීම Mozilla සඳහා තර්ජනයක්ද?

එය අපට දැන්ම කිව නොහැකියි. දැනට පවතින සහයෝගිතාවය මෙම ලිපිය කියවන ඔබට මැනවින් වැටහෙන ඇතැයි මා විශ්වාස කරමි.
[නමුත් තර්ජනයක් වනවාද නැද්ද යන්න රදා පවතින්නේ Mozilla ඉදිරියේදි ක්‍රියාත්මක වන ආකාරය අනුවයි]

නමුත් මෙය නවතම තාක්‍ෂණික සොයාගැනීම් කරා Mozilla තවත් වෙගත්ව ඉදිරියට යැවීමට පෙළබවීමක් විය හැක.
කෙනෙක්ට තරගයේ රැදි සිටිමට නම් තම හැකියාවන් තරගය පුරා තබාගත යුතු වේ.

Google විසින් Mozilla මිලදි ගනිවිද?

නැත!
Google මොසිලා ගැනීම කළ නොහැක්කක්.
Mozilla කිසිදු දිනෙක විකිනෙන්නේ නැත.
ඇත්තටම Google විසින් Chromw ව්‍යපෘතිය ආරම්භ කළේ මෙම හේතුව නිසයි. ;-) [අපි නොදන්න Live]
ලාභ නොලබන ආයතනයක් ලෙස Mozilla ආරම්ඹ කළේ කිසිම ආයතනයකට එය මිලදිගත නොහැකි වීමටයි.
Google හි අරමුණ ලාභ ලැබීමයි. එමනිසා එය කිසිසේත්ම Mozilla වෙතට පිවිසෙන්නේ නැත.


1990 දි Netscape ආයතනයට Microsoft වෙතනින් තදබල පහරක් වැදුනා.
එවකට Netscape ආයතනයේ සිටි Mitchell Baker සහ Brendan Eich විසින් Mozilla ව්‍යපෘති ඇරඹූයේ Netscape සහ Microsoft අතර ඇති ගැටුමත් මතකයේ තබා ගෙනයි. මෙහිදි ඔවුන් තෝරාගත්තේ ලාභ නොලබන මාර්ගයයි. ඉතින් Mozilla ලාභ ලබන වාණිජ ආයතනයක් වූවා නම් අනිවාර්යෙන්ම Google විසින් Mozilla ලබා ගන්නවා නොඅනු මානයි.

කෙසේ නමුත් Mozilla යනු ලාභ නොලබන, එනම් ලාභ නොලැබීමේ පරමාර්තයෙන් සිටින ආයතනයක්. ඉතින් Google විසින් Mozilla ආයතනය ගුගල් වෙතට විකිනිමේ කිසිදු තර්කයක් නැ.

Mozilla හි ඉලක්කය නිදහස් සහ විවෘත මූල අන්තර්ජාලයක්. ඉතින් ස්වාදීනව සිටිම එම ඉලක්කය සඳහා ඉතා වැදගත්.



http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_antitrust_trial

Mozilla සහ Google මිත්‍රකම කෙසේද? අතර තාක්‍ෂණික හුවමාරු සිදුවේද?

මෙම පැණයට තාක්‍ෂණික, නිෂ්පාදන සහ මුල්‍යමය සාදක සලකා බැලිය හැක.

තාක්‍ෂණික:

Breakpad සඳහා තාක්‍ෂණික සහයෝතාවයක් තිබු අතර Firefx හි බිදවැටුම් වාර්ථා (crash reports) සඳහා මෙය භාවිතා කරයි.
https://wiki.mozilla.org/Breakpad
http://code.google.com/p/google-breakpad/

මෙය තවදුරටත් ඔවුන් අතරේ ක්‍රියාත්මක වනු ඇත.

නිෂ්පාදන:

මේවන විට Mozilla සහ Google අත best-in-class, anti-phishing සහ anti-malware තාක්‍ෂණික උපක්‍රම ක්‍රියාතයාත්මක කිරිමෙහිලා එක්ව කටයුතු කර ඇති අතර දැනට එම කොටස් Firefox 3 දක්නට ඇත. එමෙන්ම Chrome තුළද එම කොටස් ඇතුළත් වනු ඇත.

මුල්‍යමය:

මීට පෙර දෙවතාවක් සවර දෙක බැගින් තිබු Mozilla සහ Google මුල්‍යමය ගිවිසුම මීට දින කිහිපයකට පෙර වසර 3කට අලුත් කරන ලදි. පැරණි ගිවිසුම මෙම වසරේ (2008) නොවැම්බර් අවසන් වීමට තිබුනද දැන් එය 2011 වසරේ නොවැම්බර් දක්කවා ක්‍රියාත්මක වන්නේ Mozilla සහ Google අතර සහයෝගිතාවය විදහා දක්වමිනි.

Mozilla හි 2006 වසරේ ආදායමින් 85%ක් (ඩොලර් මිලියන 57ක්) ලැබි ඇත්තේ Google වෙතින් වේ.

නමුත් 2011 දි Mozilla එකට මෙම ගිවිසුම නැතිවේදැයි දැන් ඔබ සිතනවා නේද?
දැන්ම කිසිවක් කියන්න බැ. :D


අනාගතයේ Google අන්තර්ජාලයේ එකාධිකාරය පතුරුවයි ද?

මට පෞද්ගලිකව එහෙම දෙයක් වේයයි හිතෙනවා. :)

තවද දැනට Google අඩවියට පිවිසෙන 70% පමණ දෙනා IE භාවිත කරන නිසා ඉදිරියේදි Google යෙදුම් හරහා එම IE පරිශීලකයන් Google වෙතට හරවා ගැනීමට පුලුවන්.

තවත් වැදගත් කාරණයක් වන්නේ Google හි සෙවුම් සහ දැන්වීම් සේවා සඳහා Mozilla මොසිලා තරග කරන්නේ නැත. නමුත් Microsoft මේ වන විටත් ඒම සෙවා වෙතට පිවිසීමට අවශ්‍ය බවට හඩක් නගා ඇත.


අපි කවුරුත් දන්න වනේ, සද්දේ දාන කෙනාටනේ ඉස්සෙල්ලම කන්න වෙන්නේ ;-)



ඉතින් මගේ අවසාන අදහස නම් 70% පමණ වෙළඳපොළක් හිමි IE වෙතට නම් අනිවාර්යෙන්ම Google Chrome ඉලක්ක වනු ඇත.

තවදෙයක් අර සර් මේ සර් කිනිසාවත් හෝ අර බ්ලොග් එකේ තිබ්බ නිසාවත් Chrome නොදා ඉන්නවත් එය වැදපුදාගන්න වත් අවශ්‍ය නැ.
Windows (දැනට එය Linux සහ MAC වලට නැ) වල ඉන්න අය දැන් එය දාලා බලන්න. අපිට අවශ්‍ය අපේ රටට අපේ අවශ්‍ය තාවලට ගැලපෙන සුරක්‍ෂිත, වේගවත් හා ස්ථායි ගවේශකයක්. නිදහස් සහ විවෘත මූල මෘදුකාංග අපිට අවශ්‍යයි.



IE අතීතය අවශ්‍ය අයට...
මේවා ඉතින් එයාලම ලියපු බව හිතේ තියාගෙන කියවන්න ;-)

Comments

Popular posts from this blog

Faster & Stable Firefox 4 beta 9 OUT and fixing 661 BUGS!

The complete list of bugs fixed by Firefox 4 Beta 09 . Bug ID Summary 569350 support Variation Selector sequences on all platforms 600079 Crash in [@ @0x0 | mozilla::gl::GLContext::MarkDestroyed() ] 509970 xpcshell-tests: random failure in test_removeVisitsByTimeframe.js | 2 == 10, 6 == 10, etc. 616469 Video sync is slow because of slow yuv2rgb conversion 618526 "Security Error: Content at http://mochi.test:8888/tests/dom/tests/mochitest/general/test_focusrings… 575519 "make buildsymbols" doesn't work on systems without Visual C++ 2005 installed 491552 Firebug toolbarbuttons don't

බැංකුවට තහවුරු කරගන්න ඔනා ලු

බැංකුව: සර් ලඟකදි අපේ සිස්ටම් එකට ලොග් උනාද?  මම: නැ, ඇයි? බැංකුව: අපි ලඟකදි මයිග්‍රේශන් එකක් කළා.  මම: ඔව් මම දන්නව ඒක හරි ගියෙත් නැනේද (මාලිංද මේ ගැන ලගකදි ලියල තිබ්බා ;-) )  බැංකුව: අපිට සර්ගෙ තොරතුරු තහවුරු කරගන්න හැකිද ටෙම්පරි පාස්වඩ් එකක් දෙන්න?  මම: මට පුලුවන්ද ඔයාව තහවුරු කරගන්න?  බැංකුව: බලන්න මේ අපේ හොට්ලයින් අංකය.  මම: එහෙම බැ මම දන්නේ කොහොමද ඔබ මගෙන් මේ විස්තර අහගෙන මොනව කරයිද? බැංකුවේ මොනව කරන කෙනෙක්ද කියල? මොකද මේ ඇමතුම මම ගත්තෙත් නැනේ.  අවශ්‍යම නම් සිස්ටම් එකෙ තියෙන ඊ-මේල් එක හරහා බැංකුවෙන් මේල් එකක් එවන්න අවශ්‍ය පාස්වඩ් එක සමඟ.  බැංකුව: බැ එහෙම කරන්න බැ. එහෙනම් අපිට කරන්න දෙයකුත් නැ.  මම: දැන්ම මමද සිස්ටම් අප්ඩේට් කළේ? මැනෙජර්ට කතා කරන්න දෙන්නකො .....  මැනෙජර්: සර් අපි මයිග්‍රේශන් එක කරද්දි සර්ගේ ප්‍රොෆයිල් එක හැලිලා.  මම: අපොයි! හොඳ වෙලාවට මම නෙමේ කුවරි ලිව්වේ.    ප.ලි: මම ඔය සිස්ටම් එකෙ හෙන කාලෙකින් භාවිත කරලත් නැ මෑතකදි එහෙම කරන්න අවශ්‍යතාවයකුත් නැ. එහෙම එකෙ නිකන් රිස්ක් එකක් අරගෙන මම මොකටද මගෙ තොරතුරු දෙන්නේ මට ශුවර් නැති නම්? ඒ මැනෙජර් කීවට මැනේජර්මත් නෙමේ, කොල්

වේදනාත්මක නිහඬ බව

අපි ගොඩක් වෙලාවට නිස්කලන්ක, නිහඬ පරිසරයකට ආදරය කරනව. ඒ අත්දැකීම යළි යළිත් විදගන්න තරම් පෙරේත කමක් දක්වනව. නමුත් සමහර නිහඬ අවස්ථා ඉතාම වේදනාකාරයි. ඊයේ (2020 මාර්තු 14) රාත්‍රියේ  නින්දට ගිය පසු වරින් වර තාත්තව ඇහැරවන්න බැලුවේ, ඔහුට අවශ්‍ය බෙහෙත් සහ මුත්‍ර කිරීමට ඇවැසිදැයි පිරික්සීමටයි. වෙනදා "තාත්තේ චූ කරන්න ඔනද?" ඇසු විට "හා" කියා ප්‍රතිචාර දක්වන ඔහු ඊයේ රාත්‍රිය පුරාවට කිසිදු ප්‍රතිචාරයක් නොදක්වා නින්දේම සිටියා. අලුයම 3ටත් එලෙසමයි. අද උදේ දෙගිඩියාවෙන් මෙන් අවදි කළ පසුත් ඔහුගෙන් සුපුරුදු ලෙස "සුබ උදැසනක්" ප්‍රතිචාරයක් ලැබුනේ නැ. ඔව් දවසම තාත්ත ගොලුයි. ඉදහිට අසන ප්‍රශ්නයකට හිස සලයි. මගේ ජිවිතේටම තාත්ත කතා නොකර සිටි පලමු දවස අද. මේ වේදනාව වචනවලට පෙරලන්න දන්න කෙනෙක් ඉන්නවද මම නම් දන්නේ නැ. තාත්ත ඉස්සරහා එයාගේ ඇස් දිහා බලන් කිසිම දෙයක් නොවු විදියට තොර තෝංචියක් නැතිව කියෙව්වට අදත් මගේ බත් එකෙ කදුලු. අද මේ පිංතුරේ මතක් වුන නිසා අන්තර්ජාලේන් හොයල ගත්තා. මේ පිංතුරේ ඇත්තටම වෙන්නේ දියණියක් (අර්ධ වශයෙන් අංශභාගයට පත්) ඇගේ පියාට ඇවිදීමට සහාය වෙන පිංතූරයක